Přísudek slovesný, jmenný se sponou
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Přísudek slovesný, jmenný se sponou
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
pracovní list, učebnice, sešit, pracovní sešit (nakladatelství FRAUS)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod hodiny. Druhům přísudku je věnována pouze část hodiny (cca 20 - 25 minut) další část hodiny je věnována nové látce o větných členech rozvíjejících, v ní již prvky CLIL nejsou využity |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Práce s pracovním listem - určeno pro rychlé zopakování látky. Žáci pracují samostatně nebo ve dvojicích. Po skončení práce následuje společná oprava a na základě zkušenosti s konkrétními příklady shrnutí zopakované látky i teoreticky. Krátký zápis do sešitu (přísudek slovesný, jmenný se sponou, jmenný beze spony, tvořený citoslovcem). Jazykové cíle: Práce s anglickou slovní zásobou - ústně. Učitel s žáky projde slovní zásobu, slova vyslovuje vyučující i žáci. Další část hodiny již bez prvků CLIL: Navazuje látka o rozvíjejících větných členech. |
Závěr |
Shrnutí, zopakování slovní zásoby. Běžný organizační závěr hodiny. |