Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice, sešity, nakopírovaná cvičení i s novou slovní zásobou - viz přílohu
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod. |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Výklad - věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent (cca 15 - 20 minut) Procvičení - individuální práce (učebnice ČJ pro 7. ročník, FRAUS, str. 68, cvičení dle výběru vyučujícího) - zatímco žáci pracují, učitel na tabuli napíše jednak anglickou terminologii, jednak slovíčka z pracovního listu - viz přílohu - společná ústní kontrola správnosti vypracovaných cvičení Jazykové cíle: - žáci dostanou pracovní list - seznámení s užitou slovní zásobou a odbornou terminologií- překlad, výslovnost - procvičení výslovnosti (vystřídá se několik žáků) - práce s pracovním listem - možno i ve dvojicích |
Závěr |
Shrnutí, zopakování. Procvičení výslovnosti nové slovní zásoby. Běžný organizační závěr. |