Konspekt (výtah)
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Konspekt (výtah)
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice ČJ pro 7. ročník (nakl. FRAUS, str. 120)
sešit tabule |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod. |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Rychlé společné shrnutí toho, co si pamatujeme o psaní konspektu a výpisků z předchozího ročníku. Význam dovednosti správně psát výtah a výpisky pro další studium. Zapsání podstatných údajů na tabuli a do sešitu. Společná práce s článkem Mistr Jan Hus (učebnice FRAUS pro 7. roč., str. 120) - společná četba - podtržení klíčových slov a částí - ústně osnova Samostatná práce s článkem Mistr Jan Hus - stručný konspekt z textu Jazykové cíle: Práce s anglickou slovní zásobou - zatímco žáci píší konspekt, učitel na tabuli připraví slovíčka (viz slovní zásoba plus např. slova venkov - country, přívrženec - follower, trůn - throne atd.)Poté vyučující konspekty vybere pro další ohodnocení a třída se věnuje anglické slovní zásobě - slovo, překlad, správná výslovnost, zopakování správné výslovnosti. |
Závěr |
Jak správně zapisovat zdroje - příklad na tabuli, zápis do sešitu. Zdůraznění, aby žáci takto zdroje zapisovali i u seminárních prací a referátů do jiných výukových předmětů. Shrnutí látky, zopakování slovíček, zopakování výslovnosti (žáci). Zadání domácího úkolu - stručný konspekt z populárně naučného časopisu podle vlastního výběru, se správným uvedením zdrojů. Běžný organizační závěr. |