Odvozování sloves
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Odvozování sloves
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice, pracovní sešit, školní sešit, vyrobená pomůcka: na papíru velkým písmem napsané a zalaminované slovotvorné základy sloves, předpony a přípony (v češtině), dále na tvrdém papíře napsaná či vytištěná česká a anglická terminologie k tématu, magnety
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav anglicky Zjištění absence Kontrola domácího úkolu Pokyn k vyvětrání anglicky Pokyn k zavření oken anglicky |
Hlavní část |
Frontální výuka - způsoby odvozování sloves předponami a příponami (česky) Zápis do sešitu (česky) Anglická terminologie - sloveso, tvoření slov, odvozování, předpona, přípona, slovotvorný základ. Anglická terminologie je společně s českou terminologií upevněna na magnetické tabuli až do konce vyučovací hodiny. Učitel vždy upevní český výraz a anglický ekvivalent, vysloví jej a požádá 1-2 žáky o správné zopakování. Individuální práce - cvičení v učebnici a pracovním sešitě ( U s. 45/2 písemně PS 23/1 písemně) Skupinová práce: skládání sloves (vyrobená pomůcka pro 4 skupiny) ze slovotvorných základů, předpon a přípon, sledování změny významu Společné zopakování výslovnosti anglické terminologie, učitel požádá opět jiné žáky. Poté učitel sejme z magnetické tabule české termíny a požádá žáky o překlad zbylých anglických termínů. Žáci budou dostávat pokyny v anglickém jazyce, pokyny budou proneseny několikrát, popřípadě česky, nebudou-li reagovat všichni. Pokyny a jejich české protějšky má učitel připraveny na proužcích papíru v písemné podobě. Vždy, když nový pokyn vysloví, upevní jej na nástěnku. |
Závěr |
Shrnutí učiva - společně ústně Zadání domácího úkolu anglicky Pozdrav anglicky |