Příslovce a příslovečné spřežky
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Příslovce a příslovečné spřežky
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
tabule nebo interaktivní tabule
kartičky s českými a anglickými pokyny (pro upevnění na nástěnku nebo magnetickou tabuli v zorném poli žáků - viz příloha, je potřeba zvětšit) sešit, pracovní sešit, učebnice, čítanka |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Organizační část hodiny (pozdrav, zjištění absence, kontrola DÚ) - česky |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Výklad probíhá v češtině, větší část hodiny je věnována cvičením, která žáci vypracovávají ústně či písemně, samostatně nebo ve dvojicích. Cvičení čerpá vyučující z učebnice a pracovního sešitu, týkají se poznávání příslovcí a příslovečných spřežek, tvoření vět s příslovci a příslovečnými spřežkami, vyhledávání příslovcí a příslovečných spřežek ve vybraném textu v čítance a pravopisu příslovcí a příslovečných spřežek. Jazykové cíle: K některým cvičením dostávají pokyny v angličtině - anglické věty a jejich překlady visí od začátku hodiny v zorném poli žáků na tabuli, nástěnce či magnetické tabuli. Porozumění je prokázáno tím, že se žáci podle pokynu zachovají. Ke konci vyučovací hodiny vyučující ponechá v zorném poli pouze anglické věty, nechá věty přečíst i žáky a požádá je o překlad. |
Závěr |
Shrnutí a zopakování tématu, zadání domácího úkolu. |