Slovesný rod činný a trpný
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Slovesný rod činný a trpný
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice, pracovní sešit, sešit, magnetická tabule nebo nástěnka, kartičky s termíny, kartičky s českými slovesy v činném a trpném rodě, kartičky s infinitivy českých a anglických sloves (viz příloha)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav Zjištění absence Kontrola úklidu ve třídě, vyvětrání |
Hlavní část |
Frontální výuka - výklad o slovesném rodě činném a trpném (v češtině) Procvičení nové látky ve cvičeních (v češtině) Na nástěnku či magnetickou tabuli jsou připevněny termíny pro rod činný a trpný v angličtině, žáci postupně chodí připevňovat česká slovesa v činném a trpném rodě pod anglické termíny Práce ve skupinách - žáci jsou rozděleni do skupin po třech (podle počtu žáků si připravíme sady kartiček z přílohy). Žáci nejprve dostanou jen sady s českými infinitivy sloves, využijí znalostí z hodin AJ a přeloží slovíčka, která znají. Tato slovíčka zapíší na papír, který pak zástupci jednotlivých skupin přinesou vyučujícímu. Vyučující požádá jiné zástupce skupiny o výslovnost, kterou případně opravuje. Dále skupina k jednotlivým infinitivům českých sloves doplní přímo do kartiček tvar činného a trpného rodu (pokud tento tvar v češtině existuje). Kartičky odevzdají učiteli, který práci později ohodnotí. Nyní žáci dostanou tatáž slovesa v angličtině i s ilustračními obrázky. Přiřadí anglické sloveso ke vhodnému obrázku, poté s učitelem zkontrolují a vysloví. |
Závěr |
Společné zopakování anglické terminologie a anglických sloves. Zadání domácího úkolu Závěrečný pozdrav |