Charakteristika
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Charakteristika
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 12 Do: 13
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice, sešit, pracovní sešit, internet nebo česko - anglický slovník pro alespoň dvojici žáků, prázdné kartičky, silnější fixy
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Pozdrav Zjištění absence Seznámení s obsahovým a jazykovým cílem (slovíčka užitá pod LP jsou pouhé příklady toho, s jakými slovy mohou žáci pracovat) |
Hlavní část |
Celá hodina probíhá v českém jazyce, jazykový cíl plní žáci individuálně. Frontální výuka - charakteristika, zásady psaní charakteristiky Individuální práce - žáci napíší stručnou vnější i vnitřní charakteristiku reálné osoby či svého "alter ega" - žáci ze své charakteristiky vypíší pět substantiv a adjektiv, která charakterizují vzhled, vlastnosti či schopnosti - těchto pět slov každý napíše česky na kartičky z tvrdého papíru (jedno slovo na jednu kartičku) Individuální práce - jazyková část - žáci se přesunou do počítačové učebny a ve slovníku některého internetového vyhledávače najdou překlad a výslovnost (pokud vyučujícímu lépe vyhovuje práce se slovníkem, totéž vyhledají žáci v česko-anglických slovnících) - překlad i výslovnost vepíší na druhou stranu kartičky - pokud časová dispozice hodiny umožňuje, každý z žáků vybere 2 - 3 svá slovíčka, napíše je na tabuli česky i anglicky a vysloví je. Učitel výslovnost podle potřeby opraví. - pokud na tuto aktivitu není v hodině dostatek času, učitel je shromáždí do zásobníku a pracuje s nimi stejným způsobem v další hodině |
Závěr |
Žáci umístí kartičky do zásobníku pro práci v příští hodině, případně pro zopakování Vyučující vysbírá česky psané charakteristiky pro další ohodnocení Shrnutí, závěr |