Slovesa - třída a vzor
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Slovesa - třída a vzor
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
zadání pro samostatnou práci - viz příloha
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- seznámení s náplní hodiny, zápis do TK, absence - kontrola domácího úkolu (určování slovesných tříd) |
Hlavní část |
- opakování - pravidla pro určování slovesných vzorů u jednotlivých tříd - vyučující uvede sloveso, žáci vysvětlují jak a podle čeho budou postupovat, takto projdeme všechny slovesné třídy - procvičování - ke slovesům, u kterých měli žáci za domácí úkol určit třídu, určíme také vzory (pracuje celá třída, vyvoláváni jsou jednotliví žáci) - samostatná práce - žáci doplní tabulku (viz příloha), kromě určení slovesné třídy a vzoru se pokusí o překlad sloves do anglického jazyka, následuje společná kontrola, vyučující předvede správnou výslovnost sloves - procvičování mluvnických kategorií sloves - žáci si do sešitu zapíší věty - viz příloha a určí mluvnické kategorie sloves včetně třídy a vzoru |
Závěr |
- shrnutí učiva - přavidla přiřazování sloves ke třídám a vzorům - zadání domácího úkolu - žáci si připraví tabulku (11 řádků, 4 sloupce), poté mají za úkol napsat deset sloves v anglickém jazyce (až sem by žáci měli stihnout práci v hodině, zbytek je za domácí úkol), v druhém sloupci je přeloží do češtiny, ve třetím a čtvrtém sloupci určí vzory) |