Popis podle obrázku - aktivita ve skupinách
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Popis podle obrázku - aktivita ve skupinách
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
obrázky krajiny z kalendářů či časopisů - raději ne moc členité a složité (příklady v příloze)
papíry, psací a kreslicí potřeby lístky s anglickými a českými slovy - viz slovní zásoba níže |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod. Rozdělení do skupin po cca třech členech. Rozdání obrázků do skupin. Umístění lístků s anglickými a českými slovíčky na nástěnce u tabule - žákům celou dobu práce na očích(v průběhu práce žáků). |
Hlavní část |
Obsahové cíle: Úkol každé skupiny - stručně, ale výstižně písemně popsat přidělený obrázek. Poté jedna ze skupin přečte svůj popis ostatním. Jeden člen z každé další skupiny má za úkol podle pomalu předčítaného popisu nakreslit schematický náčrtek. Poté schematické náčrtky učitel shromáždí a skupina, která předčítala svůj popis, dostane rychlou a jasnou zpětnou vazbu, zda byl její popis výstižný a přesný - uvidí jej na náčrtcích. Ti, kteří malovali, mají možnost prohlédnout si původní obrázek (většinou neváhají slovně poskytnout další, mnohdy velmi kritickou, zpětnou vazbu skupině, která četla). Takto se vystřídá tolik skupin, kolik je možno za vyučovací hodinu stihnout. Je možno soutěžit o skupinu s nejvýstižnějším popisem. Jazyková část: Vyučující si podle připravených obrázků nachystá na flipchart nebo na ústřižky výkresů slovní zásobu. Slovíčka vyvěsí, zatímco žáci píší svůj popis, do zorného pole žáků. Poté, co první skupina přečte svůj popis a obdrží zpětnou vazbu v podobě náčrtků, vyučující označí slovíčka k tomuto obrázku. Přečte je a požádá náhodně vybrané žáky o zopakování. Stejně zopakuje i u ostatních popisů. |
Závěr |
Zopakování slovíček - žáci. Shrnutí a zhodnocení cílů hodiny. Běžný organizační závěr. |