Druhy přísudku
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Druhy přísudku
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 13
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
učebnice, sešit, pracovní sešit, sada anglické terminologie (viz příloha), zásobník vhodných vět (příklad viz příloha)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Běžný organizační úvod hodiny. |
Hlavní část |
Obsahové cíle + jazykové cíle: Brainstorming a doplňující výklad - přísudek slovesný a jmenný - přísudek jmenný se sponou a beze spony - přísudek vyjádřený citoslovcem - vyučující se žáky zopakuje pojmy z předcházející hodiny - viz LP Základní skladební dvojice - vyučující s žáky při společné práci procvičí jednotlivé druhy přísudku - vyučující nadiktuje větu a současně ji píše na tabuli (viz příloha), žáci vyhledají přísudek, určí jeho druh a pojmenují jej v anglické terminologii (je to již opakování, terminologie zůstala z minulé hodiny na nástěnce). Terminologii z přílohy je možné žákům nakopírovat, aby si ji vlepili do sešitu). Praktické procvičování - určování druhů přísudku ve větách (samostatná práce z učebnice nebo pracovního sešitu). |
Závěr |
Shrnutí a zopakování látky. Zopakování anglických termínů. Zadání DÚ. Běžný závěr hodiny. |