Slovesné kategorie I
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Slovesné kategorie I
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
tabulky s českými slovesy, místem na anglický překlad a předtištěnými kategoriemi, které chceme určovat
(viz příloha) Č/A slovníky nebo PC učebna s přístupem na internet |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Organizační část hodiny - česky Kontrola DÚ - česky |
Hlavní část |
Výuka probíhá v češtině, žáci pracují samostatně s přidělenými tabulkami, které vyučující vytvoří například podle navržené předlohy v rozsahu, jaký mu pro danou hodinu vyhovuje (je možno využít několika variant). Žáci určují mluvnické významy zadaných sloves (podle věku: prima - osoba, číslo, způsob, čas, sekunda - plus slovesný rod, tercie a výše - plus vid, třída, vzor. Po společné kontrole (je-li více variant tabulky, zvolíme jiný způsob kontroly správnosti) žáci česká slovesa pomocí slovníku nebo internetového překladače přeloží. Po skončené práci učitel vyzve některé žáky k tomu, aby přečetli vždy české sloveso a jeho překlad. Vyučující kontroluje správnost překladu i výslovnost. |
Závěr |
Vzorově vyplněnou tabulku i s překladem a výslovností necháme k dispozici na nástěnce pro zopakování v další hodině. Shrnutí znalostí o slovesných kategoriích. Zadání DÚ. Běžný závěr hodiny. |