Opakujeme tvarosloví III
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Opakujeme tvarosloví III
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 15
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
Učebnice, sešit, pracovní sešit, pracovní list, česko - anglické slovníky (alespoň do dvojice)
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Úvodní aktivity (pozdrav, kontrola absence, kontrola domácího úkolu) Seznámení s obsahovým a jazykovým cílem hodiny |
Hlavní část |
Brainstorming - co víme o slovesech z předchozích ročníků Slovesné kategorie (mluvnické významy sloves) - společná práce moderovaná učitelem Stručný zápis zopakovaného Prvky CLIL - vyučující na tabuli napíše české výrazy týkající se mluvnických významů sloves, vedle anglickou terminologii. Slova správně vysloví, poté požádá několik žáků, aby slova z tabule přečetli se správnou výslovností. Poté vyučující smaže české ekvivalenty a požádá opět jiné žáky o překlad uvedených slov. Nakonec vyučující list s terminologií vyvěsí na nástěnku ve třídě (viz příloha Slovesné kategorie), k terminologii se průběžně vrátí v jiné vyučovací hodině. Další možností je přílohu nakopírovat a dát žákům, aby si ji vlepili do sešitu. Práce s pracovním listem (varianta A, B) - tvoření slovesných tvarů, překlad vypsaných sloves do AJ , práce se slovníkem |
Závěr |
Shrnutí poznatků o slovesech Kontrola správnosti obou variant pracovního listu - společně ústně, žáci jsou střídavě vyvoláváni Kontrola správnosti překladu sloves obou variant pracovního listu - učitel vysbírá, zkontroluje, k přeloženým slovesům se vrátí v úvodní části další vyučovací hodiny ČJ |