Druhy adjektiv
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Druhy adjektiv
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Tamara Spoustová
|
Věková skupina: |
Od: 10 Do: 12
|
Přílohy | |
Příprava neobsahuje přílohy. |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
- běžné (papír, tabule, psací potřeby)
- košík s předměty běžné denní potřeby, u nichž žák pojmenovává vlastnosti (např. barvy, velikost...) |
Popis hodiny |
---|
Úvod |
Seznámení žáků s obsahovými i jazykovými cíli Vysvětlení hodiny s prvky metody CLIL Kontrola domácího úkolu |
Hlavní část |
Druhy adjektiv - opakování učiva z předchozího ročníku metodou brainstormingu (poznatky zapisují žáci na tabuli) Poznatky z brainstormingu - stručný zápis do sešitu Pojmenování přídavných jmen anglicky - terminologie. Společná práce - učitel vytahuje z košíku jednotlivé předměty denní potřeby a žáci pojmenují anglickým adjektivem některou z vlastností předmětu (malý, dlouhý, kulatý, měkký, bílý...), pokud žáci nevědí, pojmenuje vlastnost učitel sám. Učitel vždy zapíše anglické přídavné jméno na tabuli. Práce ve dvojicích - rozstříhaná česká přídavná jména rozdělují do tří sloupců - na tvrdá, měkká a přivlastňovací Samostatná práce - žák si vybere z košíku na katedře jeden předmět a pokusí se pojmenovat jednu či více vlastností anglicky Práce ve dvojicích - žáci pojmenují druhému ve dvojici vlastnost předmětu anglicky, společně mohou doplnit další vlastnost Práce ve dvojici - společně pojmenované vlastnosti obou předmětů přeloží do češtiny, napíší na papír a určí druh přídavného jména |
Závěr |
Ověření jazykových cílů - žák představí předmět, který měl jeho spolužák, a pojmenuje nejméně dvě vlastnosti anglicky Závěrečné shrnutí a zopakování učiva. |