Edgar Allan Poe - Zánik domu Usherů
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Edgar Allan Poe - Zánik domu Usherů
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
čítanka Fraus 8
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (TK, absence, téma hodiny) - opakování učiva minulých hodin - literární památky doby romantismu |
Hlavní část |
povídka E. A. Poea Zánik domu Usherů - žáci si nejprve v tichosti přečtou text - práce s pracovním listem - žáci mají vybrat, které pojmy se hodí k tomuto textu (výrazy jsou v aj, viz příloha) - kontrola a rozbor pracovního listu - nejprve všechny výrazy přeložíme, poté správné řešení - prohloubení analýzy textu - zdůvodnění, proč se výrazy hodí pro charakteristiku povídky; zaměříme se zejména na vypravěče, atmosféru a výrazové prostředky, prvky líčení... |
Závěr |
- zápis do sešitu - E. A. Poe a jeho tvorba - upevnění slovní zásoby v aj - učitel vybírá slova, která mají žáci za úkol přeložit (pokud zbyde čas, můžeme opakování pojmout formou soutěže: a) jednotlivců b) dvou skupin, které si vzájemně zadávají slova k překladu, učitel je pouze arbitr vhodnosti a správnosti výrazů c) více skupin, učitel zadává pojmy, skupina překládá, následuje vyhodnocení |
Slovní zásoba | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|