Kytice - rozbor balady
I. - úvodní informace | |
---|---|
Název: |
Kytice - rozbor balady
|
Předmět: |
Český jazyk
|
Autor: |
Petra Kovalová
|
Věková skupina: |
Všechny věkové skupiny
|
Přílohy | |
II. - cíle a ověření | |
---|---|
Obsahové cíle a ověření: |
|
Jazykové cíle a ověření: |
|
III. - strategie, učební pomůcky | |
---|---|
Učební strategie: |
|
Učební pomůcky: |
text vybrané balady
|
Popis hodiny |
---|
Úvod |
- běžný začátek hodiny (pozdrav, TK, absence, téma hodiny) - opakování učiva minulé hodiny - Kytice - žáci mají za úkol uvést pojmy, které by souvisely s Kyticí od K. J. Erbena, zároveň mají uvést jejich anglický ekvivalent a vysvětlit, jak dané pojmy s Kyticí souvisí |
Hlavní část |
- vyučující rozdá žákům pracovní list - pro každého žáka či dvojici je třeba připravit zvláštní pracovní list, na kterém bude vynechána jedna sloka - žáci mají za úkol sloku doplnit, tzn. vymyslet tak, aby odpovídala zbytku textu po obsahové i formální stránce (tato aktivita je inspirací ze školení Kritické čtení, Znojmo 2011) - výsledky práce přečteme nahlas a posoudíme, jak se žákům povedla - přečteme baladu ještě jednou v původním a úplném znění - vyučující pokládá žákům otázky k textu - postavy, prostředí apod. (výrazy přeložíme také do angličtiny) |
Závěr |
- na závěr uspořádáme malou soutěž - žáci mají za úkol napsat v co nejkratším čase názvy všech, nebo alespoň co nejvíce Erbenových balad |
Slovní zásoba | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|