•  
 
Evaluace - nástroj pro efektivní řízení školy

Evaluace - nástroj pro efektivní řízení školy 

Charakteristika programu:

Vzdělávací kurz vychází z aktuálních požadavků, resp. povinností managementu škol k jejímu efektivnímu řízení. Řeší problematiku formy a vyhodnocování evaluačních nástrojů a diskutuje nad nimi.

Požadované předpoklady uchazeče:
Absolvent VŠ s pedagogickým zaměřením.

Profil absolventa:

Účastníci se:

• Orientují se v problematice evaluačního procesu jako nástroje pro efektivní řízení školy.

• Orientují se v problematice volby vhodného evaluačního rámce; přípravy evaluace pro školu či jednotlivce; realizace evaluačního, resp. autoevaluačního procesu a vyhodnocení získaných informací.

• Jsou schopni shrnout získané informace do souhrnné SWOT analýzy.

• Jsou schopni aplikovat získané informace pro úpravu řízení školy. 

• Umí aplikovat vybrané metody evaluace a sebeevaluace pro efektivní řízení pracoviště. 

• Vedou své podřízené k autoevaluační činnosti cílem kariérního růstu. 

• Jsou schopni aplikovat závěry evaluačních zpráv učitelů i jiných škol pro rozvoj vlastní činnosti. 

• Jsou seznámeni s vybranými nástroji efektivního řízení školy. 

Garant kurzu: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.


Délka kurzu: pátek odpoledne/sobota v celkovém rozsahu 40 hodin

Termín konání kurzu: dle domluvy (pátek nebo sobota), laboratoř 89

  • Obsahový plán kurzu: 
  • 1. blok (10 hodin přímé výuky)
  • Výukové cíle bloku:
  • Uvedení účastníků kurzu do řešené problematiky, sdělení cílů a obsahu kurzu a zjištění vzdělávacích potřeb účastníků kurzu v oblasti výuky k efektivnímu řízení školy, kdy takovým nástrojem bude evaluace, autoevaluace, portfolia učitelů a jejich vyhodnocování řediteli.
  • Seznámení se metodikou evaluačního, resp. autoevaluačního procesu vhodného pro řízení základní nebo střední školy.  
  •  Řešená témata:
  • Druhy evaluací (vědecká vs. praktická; podle proveditele; podle fáze provedení a podle druhu informací na které se zaměřuje. 
  • Evaluační metody a techniky (dotazníkové šetření; experiment; průzkum veřejného mínění; kvalitativní analýza; kvalitativní vs. kvantitativní průzkum; pozorování; statistika; testování hypotéz; verifikace. 
  • 2. blok (10 hodin přímé výuky)
  • Výukové cíle bloku:
  • Specifikace pedagogické evaluace. Její aplikace a využití při řízení školy
  • Řešená témata:
  • Evaluace vs. hodnocení – rozdíly vs. společné vlastnosti.
  • Vnitřní vs. vnější evaluace s důrazem na autoevaluaci.
  • Přístupy k pedagogické evaluaci. Specifikace.
  • Oblasti pedagogické evaluace.
  • 3. blok (10 hodin přímé výuky)
  • Výukové cíle bloku:
  • Tvorba evaluačního procesu, jeho průběh a hierarchie. 
  • Tvorba a průběh autoevaluačního procesu na úrovni učitel a škola.
  • SWOT analýza.
  • Řešená témata:
  • Volba evaluačního nástroje. 
  • Příprava evaluace.
  • Realizace evaluačního procesu. 
  • Vyhodnocení evaluačního procesu. 
  • Volba autoevaluačního nástroje učitele. 
  • Příprava autoevaluace učitele.
  • Realizace autoevaluačního procesu učitele. 
  • Vyhodnocení autoevaluačního procesu učitele. 
  • Volba autoevaluačního nástroje pro celou školu. 
  • Příprava autoevaluace pro celou školu.
  • Realizace autoevaluačního procesu pro celou školu. 
  • Vyhodnocení autoevaluačního procesu pro celou školu. 
  • blok (12 hodin přímé výuky)
  • Výukové cíle bloku:
  • Aplikace evaluačního, resp. sebeevaluačního procesu vlastního pracoviště. 
  • Diskuse získaných výsledků. 
  • Realizace volitelné exkurze na vybrané pracoviště. 
  • Řešená témata:
  • Vyhodnocení provedených dílčích evaluací. 
  • Náměty pro ostatní.
  • Bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci ve škole. 
  • Volitelná exkurze na vybranou školu.
  • Cena kurzu: 6 000,- Kč 
  • Termín podání přihlášky: do 31. 8. 2017 (Přihláška ke stažení zde)
  • Poznámka: Kurz je akreditován.
 
 
Archivovaná verze z webu PdF